Вы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего A–F и утверждениями, данными в списке 1–7. Используйте каждое утверждение, обозначенное соответствующей цифрой, только один раз. В задании есть одно лишнее утверждение. Вы услышите запись дважды. Занесите свои ответы в таблицу. 1.  Using the Internet is a good way of studying English. 2.  The Internet has all kinds of interesting forums. 3.  The Internet helps with shopping. 4.  The Internet is ideal for being a freelance worker. 5.  The Internet helps to learn about different cultures. 6.  The Internet can be dangerous for users. 7.  The Internet gives quick access to the information you need.

Вы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего A–F и утверждениями, данными в списке 1–7. Используйте каждое утверждение, обозначенное соответствующей цифрой, только один раз. В задании есть одно лишнее утверждение. Вы услышите запись дважды. Занесите свои ответы в таблицу. 1.  The speaker feels unhappy about changes in her/his former classmates. 2.  The speaker thinks that uniforms give students a tidier look. 3.  The speaker is unhappy with his rich classmates’ attitude to expensive gifts. 4.  The speaker says that his school building is inconvenient because of its size. 5.  The speaker says that students prefer casual clothes to school uniform. 6.  The speaker thinks it depends on the person what type of school is better for her/him. 7.  The speaker thinks private school gives better opportunities to study different subjects.

Вы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего A–F и утверждениями, данными в списке 1–7. Используйте каждое утверждение, обозначенное соответствующей цифрой, только один раз. В задании есть одно лишнее утверждение. Вы услышите запись дважды. Занесите свои ответы в таблицу. 1.  The speaker was glad when she/he was given more serious work to do. 2.  The speaker learned nothing important at work. 3.  The speaker did not want to take any responsibility. 4.  The speaker didn’t mind doing a lot of things during work practice. 5.  The speaker wants to do the same kind of work in the future. 6.  The speaker has a different idea of the profession after completing the practice. 7.  The speaker felt rather nervous before starting work.

Вы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего A–F и утверждениями, данными в списке 1–7. Используйте каждое утверждение, обозначенное соответствующей цифрой, только один раз. В задании есть одно лишнее утверждение. Вы услышите запись дважды. Занесите свои ответы в таблицу. 1.  The speaker had a lot of arguments and fights with her/his classmates. 2.  The speaker thought that she/he was going to be a student forever. 3.  The speaker learned very important social skills in high school. 4.  The speaker found school to be a hiding place in times of trouble. 5.  The speaker thought of her/his class in high school as a family. 6.  The speaker showed little interest in her/his studies in high school. 7.  The speaker enjoyed studying with her/his classmates.

Вы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего A–F и утверждениями, данными в списке 1–7. Используйте каждое утверждение, обозначенное соответствующей цифрой, только один раз. В задании есть одно лишнее утверждение. Вы услышите запись дважды. Занесите свои ответы в таблицу. 1.  When reading these books, the speaker sees the world in an unusual way. 2.  Thanks to these books, the speaker started to enjoy reading. 3.  These books made the speaker feel better when she/he was away from home. 4.  Thanks to these books, the speaker found many new friends. 5.  These books helped the speaker during a difficult period of study. 6.  The things said by some of the characters help the speaker in difficult situations. 7.  These books showed the speaker that friends are very important.

Вы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего A–F и утверждениями, данными в списке 1–7. Используйте каждое утверждение, обозначенное соответствующей цифрой, только один раз. В задании есть одно лишнее утверждение. Вы услышите запись дважды. Занесите свои ответы в таблицу. 1.  Perfume can’t be a good present for many reasons. 2.  Best presents are presents that create shared memories. 3.  Practical presents are not good presents. 4.  This sort of present can be good for everybody. 5.  Perfume and flowers are great presents, they are cheap and easy to get. 6.  This present is a good way out, but not always perfect. 7.  Think of a person’s lifestyle while choosing a present.

Вы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего A–F и утверждениями, данными в списке 1–7. Используйте каждое утверждение, обозначенное соответствующей цифрой, только один раз. В задании есть одно лишнее утверждение. Вы услышите запись дважды. Занесите свои ответы в таблицу. 1.  I would not return to using chemical cleaners that are bad for my family. 2.  I find recycling necessary to keep our planet clean. 3.  I would like people to care more about our planet water resources. 4.  I am sure our clean and safe future is worth new green habits today. 5.  I am concerned about the long-term effects of pollution in big cities. 6.  I am trying to stop people from polluting the air. 7.  I want people stop and think about the way we treat waste.

Вы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего A–F и утверждениями, данными в списке 1–7. Используйте каждое утверждение, обозначенное соответствующей цифрой, только один раз. В задании есть одно лишнее утверждение. Вы услышите запись дважды. Занесите свои ответы в таблицу. 1.  I eat a lot trying to forget my problems. 2.  I cannot lose weight as I combine exercising and eating unhealthy food. 3.  I have gained weight after changing my habits. 4.  I would like to lose weight without changing my habits radically. 5.  I feel very unhappy because I cannot help eating unhealthy food. 6.  I expected to gain weight but in fact I haven’t. 7.  I don’t have any weight problems in spite of eating whatever I want.

Вы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего A–F и утверждениями, данными в списке 1–7. Используйте каждое утверждение, обозначенное соответствующей цифрой, только один раз. В задании есть одно лишнее утверждение. Вы услышите запись дважды. Занесите свои ответы в таблицу. 1.  Clear instructions at work are very important. 2.  Personal discussions in the office can distract from work. 3.  It is important to think about gender differences in office work. 4.  Employees’ health must be the top priority for office managers. 5.  Positive atmosphere is important at work. 6.  Effective communication is important for both employers and employees. 7.  Team spirit is a key to success both for the office and its employees.

Вы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего A–F и утверждениями, данными в списке 1–7. Используйте каждое утверждение, обозначенное соответствующей цифрой, только один раз. В задании есть одно лишнее утверждение. Вы услышите запись дважды. Занесите свои ответы в таблицу. 1.  Many people understand the importance of healthy eating. 2.  Some children know very little about food and cooking. 3.  Good food is very expensive nowadays. 4.  You can improve your eating habits by growing food yourself. 5.  Local food is tastier and better for your health. 6.  People have lost the tradition of family meals. 7.  For many people the quality of food is less important than other things.

Попробуй прямо сейчас!