Вы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего A–F и утверждениями, данными в списке 1–7. Используйте каждое утверждение, обозначенное соответствующей цифрой, только один раз. В задании есть одно лишнее утверждение. Вы услышите запись дважды. Занесите свои ответы в таблицу. 1. Childhood memories may be connected with food. 2. Childhood memories can be very chaotic. 3. Tales of your childhood are interesting to hear. 4. One can remember many details about childhood. 5. Childhood memories aren’t important. 6. One may feel bad because of the absence of early childhood memories. 7. Childhood memories are linked to holidays.

Вы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего A–F и утверждениями, данными в списке 1–7. Используйте каждое утверждение, обозначенное соответствующей цифрой, только один раз. В задании есть одно лишнее утверждение. Вы услышите запись дважды. Занесите свои ответы в таблицу. 1. This ingredient of a sweet treat has a long history. 2. Candy from our childhood has a very special taste. 3. This shop has an unusual mix of goods. 4. Every candy cane has its own sweet secret. 5. Special sweets can be decorations for special occasions. 6. It was impossible to eat alone all the sweets needed. 7. I didn’t regret spending money for those sweets.

Вы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего A–F и утверждениями, данными в списке 1–7. Используйте каждое утверждение, обозначенное соответствующей цифрой, только один раз. В задании есть одно лишнее утверждение. Вы услышите запись дважды. Занесите свои ответы в таблицу. 1. Writing Valentines has a very long history. 2. It’s another time to spend money. 3. Valentines make a big business. 4. There’s always something against the Day. 5. It’s a traditional Valentine’s Day present and no one should spare money for it. 6. Its traditions tend to fade. 7. Even journalists need information about Valentine’s Day.

Вы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего A–F и утверждениями, данными в списке 1–7. Используйте каждое утверждение, обозначенное соответствующей цифрой, только один раз. В задании есть одно лишнее утверждение. Вы услышите запись дважды. Занесите свои ответы в таблицу. 1. This kind of tour is for strong and fit people. 2. Professional staff make these difficult tours fun. 3. Rafting can be life-threatening. 4. Team spirit and optimism are important in such tours. 5. This company ignores tourists’ safety. 6. If you secure your life jacket properly, you’ll come home safely. 7. Before such tours you should learn how to move and breathe in rapid water.

Вы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего A–F и утверждениями, данными в списке 1–7. Используйте каждое утверждение, обозначенное соответствующей цифрой, только один раз. В задании есть одно лишнее утверждение. Вы услышите запись дважды. Занесите свои ответы в таблицу. 1. The weather can affect people’s health and emotions. 2. Bad weather can be the result of human behavior. 3. The stock market depends on weather conditions. 4. Some people have a gift for predicting things. 5. Climate can influence national character. 6. Wet weather can be good in any season. 7. The weather changes according to some objective phenomena.

Вы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего A–F и утверждениями, данными в списке 1–7. Используйте каждое утверждение, обозначенное соответствующей цифрой, только один раз. В задании есть одно лишнее утверждение. Вы услышите запись дважды. Занесите свои ответы в таблицу. 1. I feel unhappy because I can’t change public attitude to our planet. 2. I would like to see new energy saving laws introduced. 3. I am afraid of the after-effects of human activities. 4. I am sure that wise attitude to basic earth supplies is necessary. 5. I do not want my family to live in polluted environment. 6. I am for the use of energy saving practices in house construction. 7. I find many simple ways to help our planet in everyday life.

Вы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего A–F и утверждениями, данными в списке 1–7. Используйте каждое утверждение, обозначенное соответствующей цифрой, только один раз. В задании есть одно лишнее утверждение. Вы услышите запись дважды. Занесите свои ответы в таблицу. 1. When I have time, I cook for my family. 2. I don’t mind helping my parents to do things about the house. 3. I believe that all housework should be done by parents. 4. Despite being busy at school, I still try to help my mom about the house. 5. I have my specific seasonal duties about the house. 6. My parents and I have conflicts because of housework. 7. Extra housework prevents me from going out more.

Вы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего A–F и утверждениями, данными в списке 1–7. Используйте каждое утверждение, обозначенное соответствующей цифрой, только один раз. В задании есть одно лишнее утверждение. Вы услышите запись дважды. Занесите свои ответы в таблицу. 1. Childhood memories may be connected with food. 2. Childhood memories can be very chaotic. 3. Tales of your childhood are interesting to hear. 4. One can remember many details about childhood. 5. Childhood memories aren’t important. 6. One may feel bad because of the absence of early childhood memories. 7. Childhood memories are linked to holidays.

Вы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего A–F и утверждениями, данными в списке 1–7. Используйте каждое утверждение, обозначенное соответствующей цифрой, только один раз. В задании есть одно лишнее утверждение. Вы услышите запись дважды. Занесите свои ответы в таблицу. 1. Teaching abroad doesn’t seem nice to some people. 2. My relative is a role model for me in terms of working abroad. 3. Some countries offer good career opportunities for beginning teachers. 4. Relatives are happy when you decide not to teach abroad. 5. I’m going to spend my gap year teaching English abroad. 6. Teaching as a way to change your life. 7. Don’t hesitate to write to the employer if you need the job.

Вы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего A–F и утверждениями, данными в списке 1–7. Используйте каждое утверждение, обозначенное соответствующей цифрой, только один раз. В задании есть одно лишнее утверждение. Вы услышите запись дважды. Занесите свои ответы в таблицу. 1. Having a talisman is a private secret matter. 2. Talismans can work just for certain situations. 3. People who are not hardworking enough rely on charms. 4. The book gave me inspiration to find a talisman. 5. The business of selling charms is evil. 6. Even if you don’t believe in charms, respect others’ faith. 7. If a charm helps you, you must be thankful in return.

Вы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего A–F и утверждениями, данными в списке 1–7. Используйте каждое утверждение, обозначенное соответствующей цифрой, только один раз. В задании есть одно лишнее утверждение. Вы услышите запись дважды. Занесите свои ответы в таблицу. 1. It’s good to learn more about your future profession before getting a degree. 2. Don’t show off and you won’t get into trouble. 3. Unpleasant accidents with your relatives can put you off traveling abroad. 4. There are always some ways to reduce your travel cost. 5. There are many ways to keep in touch with relatives and friends. 6. Some people don’t want to travel because they’re addicted to local food. 7. A gap year after school can ruin your career prospects.

Попробуй прямо сейчас!