Прочитайте текст и заполните пропуски A–F частями предложений, обозначенными цифрами 1–7. Одна из частей в списке 1–7 — лишняя. Занесите цифры, обозначающие соответствующие части предложений, в таблицу.
Прочитайте текст и заполните пропуски A–F частями предложений, обозначенными цифрами 1–7. Одна из частей в списке 1–7 — лишняя. Занесите цифры, обозначающие соответствующие части предложений, в таблицу.
Прочитайте текст и заполните пропуски A–F частями предложений, обозначенными цифрами 1–7. Одна из частей в списке 1–7 — лишняя. Занесите цифры, обозначающие соответствующие части предложений, в таблицу.
Прочитайте текст с пропусками. Заполните пропуски, выбрав правильный ответ из четырех предложенных.
Прочитай предложение. Преобразуй слово, данные заглавными буквами в скобках так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию предложения. Заполни пропуск полученным словом. (WE) _______ family is friendly.
Прочитай предложение. Преобразуй слово, данные заглавными буквами в скобках так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию предложения. Заполни пропуск полученным словом. My mother, Mrs Green, (WORK) ________ in an office.
Прочитай предложение. Преобразуй слово, данные заглавными буквами в скобках так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию предложения. Заполни пропуск полученным словом. (THIS) ________ animals are so funny!
Прочитай предложение. Преобразуй слово, данные заглавными буквами в скобках так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию предложения. Заполни пропуск полученным словом. My dad, Mr Greeen, (BE) ______ a driver.
Прочитай предложение. Преобразуй слово, данные заглавными буквами в скобках так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию предложения. Заполни пропуск полученным словом. He (HAVE) _________ a big black car.
Прочитай предложение. Преобразуй слово, данные заглавными буквами в скобках так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию предложения. Заполни пропуск полученным словом. Hi! My name is John. I (BE) ________ from London.
Прочитай предложение. Преобразуй слово, данные заглавными буквами в скобках так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию предложения. Заполни пропуск полученным словом. My sister Jane (NOT/ GO) ___ ____ to school, she is 4.
Прочитай предложение. Преобразуй слово, данные заглавными буквами в скобках так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию предложения. Заполни пропуск полученным словом. She (LIKE) _______ to sing.
Прочитай предложение. Преобразуй слово, данные заглавными буквами в скобках так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию предложения. Заполни пропуск полученным словом. (I) _____ family is not big.
Прочитай предложение. Преобразуй слово, данные заглавными буквами в скобках так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию предложения. Заполни пропуск полученным словом. We often go to the Zoo. I like to feed (MONKEY) _______.
Прочитай предложение. Преобразуй слово, данные заглавными буквами в скобках так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию предложения. Заполни пропуск полученным словом. I can play football very well, but I (NOT/ CAN) _____ play basketball at all.
Прочитайте текст и заполните пропуски A–F частями предложений, обозначенными цифрами 1–7. Одна из частей в списке 1–7 — лишняя. Занесите цифры, обозначающие соответствующие части предложений, в таблицу. Unique nature of Kamchatka Kamchatka is a peninsula located in the north-eastern part of Russia. It is surrounded with the Okhotskoye Sea, the Beringovo Sea and the Pacific Ocean. This region has a very unique environment A____________________ one is looking for picturesque views, unforgettable travels and unity with nature. Kamchatka is famous for its volcanoes, B____________________. Volcanoes are represented on Petropavlovsk-Kamchatsky, the most eastern city in the northern hemisphere, coat of arms as well. There are more than 300 volcanoes in Kamchatka, from 28 up to 36 of them are active, or potentially active. Kamchatka volcanoes are included in the list of the UNESCO World Heritage Sites. The region is also known C____________________ — rivers and lakes. Many Kamchatka rivers spring from mountain tops and glaciers, that is why they are very clean, and it is wonderful for those D_____________________. In general, there are up to 14 thousand rivers and streams, 100 thousand lakes and 414 glaciers in Kamchatka. Kamchatka is a home to the Valley of Geysers, E_____________________ geysers in the world, after Icelandic geyser fields. It is not easily accessible, as long as it is too unique to be opened for tourists all the time. The Valley of Geysers’ ecosystem is very vulnerable, F_____________________ and regulate the visiting. In fact, the larger part of Kamchatka is preserved. There are many nature reserves and nature parks in Kamchatka. 1. which are depicted on most souvenirs there 2. so it is necessary to monitor it all the time 3. who love fishing, including Kamchatka bears 4. which has the second largest concentration of 5. to be a place of many water sources 6. to be a popular nature reserve and health resort 7. that makes it a place to visit when
Определите, к какому виду пластического искусства относятся представленные портреты.
Рассмотрите графические портреты. Определите их авторов.
Прочитайте предложение. Заполните пропуски.
Прочитайте текст и заполните пропуски A–F частями предложений, обозначенными цифрами 1–7. Одна из частей в списке 1–7 — лишняя. Занесите цифры, обозначающие соответствующие части предложений, в таблицу. “Seeing” with Sound How do blind people get around safely? Some people use special guide dogs. A well-trained dog knows A_________________ cross busy streets and get from place to place. Some people use long white canes to help them get around. Guide dogs and canes are helpful, but is there a better way B_________________? A scientist in England thought so. He is a zoologist named Dean Waters who studies bats. He knows that bats are able to fly in the dark without bumping into things. Also, he knows that bats go by using sound to “see”. Dr. Waters wondered C_________________ . Bats as they fly make squeaking or clicking sounds. These sounds travel outward in waves. When the waves hit an object D_________________, they echo, or bounce back. The waves travel back to the bat’s ears. From the echoes, a bat learns the location and shape of objects around it. This is called echolocation. Dr. Waters talked to other scientists, including Deborah Withington and Brian Hoyle. They all worked together and invented a new kind of cane. At first they called it a “bat cane” because the idea started with bats. The new cane has a computer in the handle. It sends out high sounds E_________________. The sound waves bounce off objects and echo back. This causes buttons in the handle to buzz. With a little training, a person F_________________ can tell where the objects are and can “see” with sound! 1. for blind people to get around 2. if people could do something similar 3. who can hear and see well 4. how to help his master 5. that humans cannot hear 6. using the cane 7. such as a tree or a house
Прочитайте текст и заполните пропуски A–F частями предложений, обозначенными цифрами 1–7. Одна из частей в списке 1–7 — лишняя. Занесите цифры, обозначающие соответствующие части предложений, в таблицу. The Man Who Loved the Sea Jacques Cousteau was born in France in 1910. Although he was sickly as a child, he learned to swim at an early age and developed a love for the ocean. He joined the French navy in 1933, and it was there A_______________________. Amazed at what he saw beneath the sea, he decided to build a device that would allow people to breathe underwater. In 1942, he finished the Aqua-Lung, a piece of early underwater breathing equipment B_______________________. After World War II, Cousteau began his life’s work onboard the research ship Calypso. He worked with divers and scientists to photograph and gather samples of underwater plants and animals. In doing so, he learned about many ocean creatures C_______________________. In 1960, he successfully worked to stop nuclear waste D______________________. He worked tirelessly _______________________ and won many awards for his efforts. His television show, The Undersea World of Jacques Cousteau, ran from 1968 to 1976. The series helped raise awareness of the creatures who inhabit the world’s oceans. Cousteau died in 1997 at the age of 87 and is still celebrated F_______________________ of the twentieth century. 1. from being dumped into the Mediterranean Sea 2. that would eventually lead to the SCUBA diving gear 3. as one of the most important explorers and environmentalists 4. even though he became interested in exploring the ocean 5. that he first used a pair of underwater goggles 6. to improve the ecological conditions of the world’s oceans 7. that had never been studied before
Прочитайте текст и заполните пропуски A–F частями предложений, обозначенными цифрами 1–7. Одна из частей в списке 1–7 — лишняя. Занесите цифры, обозначающие соответствующие части предложений, в таблицу. Hunter in the Sky Stargazing takes imagination. People who love stargazing see the stars A____________________. They imagine lines that connect groups of stars called constellations. A constellation is a group of stars B____________________. The constellation Orion is known as the hunter, C____________________. To find Orion, first find the Big Dipper. The Big Dipper looks like a huge cup with a long handle. After you find the Big Dipper, turn around. There’s Orion! He is outlined by four bright stars D____________________. Their tips seem to come together. Where they meet, there are three more bright stars. These form Orion’s belt. Some fainter stars appear to hang from the belt. These are Orion’s sword. There are different kinds of stars in the constellation Orion. The star Betelgeuse makes Orion’s right shoulder. Betelgeuse is an Arabic word that means “shoulder of the giant”. The star itself is so huge E____________________. Its diameter is 400 times greater than that of our Sun. Betelgeuse is considered a cool star. It is probably not as hot as our Sun. Rigel is the star F____________________. Rigel is much brighter than Betelgeuse because it is much hotter. It’s more than three times as hot as our Sun. However, Rigel is just a baby in size compared to Betelgeuse. 1. that it is called a supergiant 2. that form two triangles 3. that makes Orion’s left foot 4. that looks like a person, an animal, or an object 5. after a hero of ancient Greek myths 6. as they may form new stars 7. as shining spots in a dot-to-dot drawing game
Определите, какими художественными материалами выполнены представленные портреты.